Przejdź do sekcji
Nagłowek strony
Informacja dotycząca zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów i usług
Bank Spółdzielczy w Gąbinie z siedzibą w Gąbinie przy ul. Dobrzykowskiej 1, 09-530 Gąbin (dalej: „my”), przedstawia informację na temat zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów i usług.
Jeżeli posiadasz zastrzeżenia do dostępności naszych produktów lub usług (w rozumieniu ustawy z dnia 26.04.2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze), to masz prawo złożyć skargę.
Poniżej znajdziesz zasady i procedury dotyczące składania skargi na brak dostępności niektórych produktów i usług.
§ 1 Forma i miejsce złożenia skargi
- Skargę na brak dostępności niektórych naszych produktów i usług możesz złożyć:
1) w dowolnej placówce banku (pisemnie lub ustnie do protokołu);
2) listownie na adres dowolnej placówki banku albo przez skrzynkę elektroniczną: AE:PL-55050-10465-JVCDE-18 w ramach usługi e-Doręczenia;
3) e-mailem na adres: dostepnosc@bsgabin.pl z wpisaniem w tytule e-mail zwrotu „Skarga.
- Adresy placówek banku znajdziesz na naszej stronie internetowej: www.bsgabin.pl
§ 2 Dane zawarte w skardze
- W pisemnej skardze umieść:
1) swoje imię i nazwisko;
2) adres korespondencyjny, adres e-mail lub numer telefonu;
3) informację, jak możemy się z Tobą skontaktować;
4) informację, jakiego produktu lub usługi dotyczy skarga;
5) informację, jakiego wymagania dostępności nie spełniają produkt albo usługa;
6) żądanie, abyśmy zapewnili spełnienie wymogu dostępności produktu lub usługi.
-
W skardze możesz wskazać preferowany sposób, w jaki powinniśmy zapewnić spełnienie wymagania dostępności produktu lub usługi.
-
Jeśli skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1, to pozostawimy ją bez rozpatrzenia.
-
Jeżeli nie masz statusu konsumenta, a złożyłeś skargę, to poinformujemy Cię o odmowie rozpatrzenia skargi w terminie 30 dni.
- Jeśli masz status konsumenta, ale skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1 powyżej, to poinformujemy Cię o:
1) odmowie rozpatrzenia skargi z tego powodu, w terminie 30 dni;
2) o tym, że po złożeniu skargi zgodnie z wymogami zostanie ona przez nas rozpatrzona.
- Formularz skargi dostępny jest na naszej stronie internetowej.
§ 3 Terminy rozpatrzenia skargi
- Odpowiadamy na skargę dotyczącą braku dostępności świadczonych przez nas produktów i usług w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania.
- W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy nie możemy rozpatrzyć skargi i odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni kalendarzowych, wydłużamy ten czas do 60 dni kalendarzowych.
- Jeśli nie możemy odpowiedzieć na skargę w terminie określonym w ust. 1, wówczas w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi:
1) wyjaśniamy przyczynę opóźnienia;
2) podajemy przewidywany termin odpowiedzi na skargę, który nie może być dłuższy niż wskazany w ust. 2.
- Wskazane w ust. 3 wyjaśnienia przekażemy w formie:
1) pisemnej lub
2) e-mailem (jeśli jako formę otrzymania odpowiedzi na skargę wskażesz odpowiedź drogą e-mailową).
- Aby zachować terminy odpowiedzi na skargę (ust. 1 i 2), wystarczy, że odpowiemy przed upływem tych terminów. W przypadku odpowiedzi na piśmie wystarczające jest nadanie jej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.
§ 4 Odpowiedź na skargę
- Odpowiedź na skargę zawiera:
1) informację o wyniku rozpatrzenia skargi;
2) imię i nazwisko osoby upoważnionej przez nas do udzielenia odpowiedzi ze wskazaniem stanowiska służbowego;
z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej. - Jeśli:
1) nie uwzględniliśmy Twojej skargi – to odpowiedź na skargę zawiera uzasadnienie faktyczne i prawne;
2) uwzględniliśmy Twoją skargę – to odpowiedź na skargę zawiera określenie terminu, w którym Twoje żądanie zawarte w skardze zostanie przez nas zrealizowane. Termin realizacji przez nas Twojego żądania nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia udzielenia odpowiedzi na skargę.
- Na skargę odpowiemy:
1) na piśmie;
2) na papierze firmowym;
3) przy użyciu czcionki Arial 12 pkt, (na Twoje żądanie użyjemy innej lub większej czcionki).
- Na skargę odpowiadamy:
1) listem poleconym na adres wskazany w skardze lub przez skrzynkę elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt 2;
2) e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf, zaszyfrowanego hasłem.
Hasło do odczytania lub odsłuchania odpowiedzi wysyłamy na numer telefonu, który podasz nam w formularzu skargi. - Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:
1) odwołać się do Prezesa Zarządu Banku Spółdzielczego w Gąbinie; Poinformujemy Cię o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania;
2) złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON (adres siedziby: al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa) o tym, że nasz produkt albo usługa nie spełnia wymagań dostępności (o zawiadomieniu mowa w art. 67 ustawy o dostępności).